POLSKIE PROTOTYPY |
|||||||||||||
INDEX | KONTAKT Z AUTOREM | DODAJ DO ULUBIONYCH | LINKI | ZOBACZ KSIEGĘ | WPISZ SIĘ DO KSIĘGI | |||||||||||||
|
W 1977 roku, w Zakładzie Doswiadczalnym Fabryki Samochodów Osobowych został opracowany prototyp samochodu sportowego na bazie Polskiego Fiata 125p, o nazwie Ogar. Estetyczne trzydrzwiowe nadwozie wykonane z tworzyw sztucznych (żywice zbrojone włoknem szklanym) opracował inż. Cezary Nawrot. Wyróżniało się estetycznym, aerodynamicznym kształtem i modnymi w tych czasach, chowanymi reflektorami. W konstrukcji wykorzystano zespoły podwoziowe Polskiego Fiata 125p, podobnie jak i silnik 1500 cm3. Dzięki mniejszej masie samochodu i nadwoziu o opływowych kształtach zużycie paliwa przez Ogara było srednio o 1,5dm3/100 km mniejsze niż w Polskim Fiacie 125p. W opinii fachowców była to jedna z najbardziej dojrzałych konstrukcji inżynierów z FSO. Niestety ze względów finansowych nie doszło do uruchomienia jego produkcji. Historia Ogara skończyła się na wykonaniu jednego prototypu. |
||||||||||||